08-06-2022
พื้น Post Tension โดยทั่วไป คือระบบพื้นคอนกรีตที่มีเหล็กเส้นที่รับแรงดึงได้มาก ๆ เสริมอยู่ภายใน และทำการดึงเส้น เหล็กนั้นให้ตึงเมื่อหล่อคอนกรีตเสร็จแล้ว เพื่อเพิ่มความเข้มแข็งของพื้น การที่มีเหล็กแรงดึงดูดเสริมและดึงอยู่ในพื้นคอนกรีตนี่เอง ทำให้โครงสร้างชนิดนี้มีหน้าตัดที่บางลง และไม่จำเป็นต้องมีคานมารับหัวเสาเพื่อการถ่ายน้ำหนัก จากพื้นสู่เสาด้วย ราคาค่าก่อสร้างหลายอาคารก็ถูกลง และยังลดความสูงระหว่างชั้นได้ด้วย พื้นระบบ Post Tension คือพื้นคอนกรีตเสริมเหล็กอัดแรง เพื่อให้โครงสร้างสามารถรับแรงได้มากกว่าปกติ จนทำให้โครงสร้าง พื้นเห็นเป็นเพียงแผ่นคอนกรีตบาง ๆ (20-28 ซม.) ไม่มีคานมารับตามช่วงเสา ทำให้พื้นระบบ Post Tension (สะดวกกว่าระบบมีคาน) และลดค่าใช้จ่ายในงานโครงสร้างได้ พอสมควรทีเดียว เนื่องจากพื้น Post-Tension เป็นระบบพื้นซึ่งดึงลวดอัดแรง จึงจำเป็นต้องร้อยลวดอัดแรงไว้ในท่อ Galvanized เพื่อไม่ให้คอนกรีตจับตัวกับลวดอัดแรง สามารถแบ่งออกเป็น 2 ระบบ ที่มีลักษณะต่างกันดังนี้ 1. Bonded System เป็นระบบมีแรงยึดแหนี่ยว ระหว่าง PC Strand กับพื้นคอนกรีตโดยหุ้มด้วยท่อเหล็กที่ขึ้นเป็นลอน เพื่อช่วยในเรื่องของแรงยึดเหนี่ยว ภายหลังเมื่อทำการอัดน้ำปูนเข้าไปให้เต็มท่อหลังการดึงลวด (GROUTING) เพื่อให้จับยึดระหว่าง PC Strand กับท่อเหล็ก จะใช้กับอาคารที่พักอาศัย ห้างสรรพสินค้า สำนักงาน และโครงสร้างขนาดใหญ่ 2. UnBonded System เป็นระบบไม่มีแรงยึดแหนี่ยว ระหว่าง PC Strand กับพื้นคอนกรีต แต่จะยึดที่บริเวณหัว Anchorage ที่ปลายพื้นทั้ง 2 ข้างเท่านั้น โดยใช้ ( PE unbounded PC strand )เป็นตัวยึดเหนี่ยว ระบบนี้ไม่เหมาะสำหรับอาคารที่จะมีการเปลี่ยนแปลงวัตถุประสงค์การใช้ งานในอนาคต แต่จะนิยมใช้กับระบบพื้นที่เป็น อาคารที่จอดรถ หรืออาคารขนาดเล็กที่มักจะไม่มีการเปลี่ยนแปลงการใช้งานที่ตามมาในอนาคต ข้อดีของ ระบบพื้นพื้น Post Tension รวดเร็วกว่า: สามารถก่อสร้างได้อย่างรวดเร็วเมื่อเทียบกับระบบพื้นโครงสร้างเสริมเหล็กทั่วไป คุ้มค่ากว่า : ออกแบบโดยคำนึงถึงความประหยัดของโครงสร้างและค่าก่อสร้างโดยรวม อาทิเช่นแรงงาน ไม้แบบ คอนกรีต เป็นต้น
20-01-2025
“5 Ranking Steel Wire Testing by SIW - Testing Service Center” By modern, high-efficiency equipment with over 99.95% accuracy. And ISO/IEC 17025 certified by NATA (National Association of Testing Authorities, Australia) Service Information Tensile Testing Machine: Using a VDO extensometer for measuring Yield, Modulus, and Agt. Fatigue Testing Machine: Maximum load 500 kN, crack imaging service to identify origin cracks and analyze preliminary failure causes, Control Cube for multi-axis applications, and Vibrophore system for detecting and monitoring crack initiation and propagation. Relaxation Testing Machine: Extensometer for monitoring the elongation of test specimens. Salt Spray Testing Machine: Support for 27 testing standards and corrosion acceleration function (Prohesion Function). Chemical Analysis: The number of chemical elements tested for the customer is more than 20 elements, Automatic Re-Calibration System, metal-specific firing function for accuracy, and metal identification service based on customer requests. Contact SIW - Testing Service Center Tel: +66 81 170 2571 Email: marketing@siw.co.th LineID: @siwthailand
08-06-2022
ลักษณะการขนส่งที่ดีควรเป็นอย่างไร นอกจากสินค้าที่ดี มีคุณภาพแล้ว การจัดส่งสินค้าก็มีความสำคัญไม่แพ้กัน เนื่องจากความต้องการของลูกค้าเป็นสิ่งสำคัญที่จำเป็นต้องส่งสินค้า ให้ได้ตรงตามความต้องการของลูกค้า รวมถึงการคลุมผ้าใบเพื่อป้องกัน สินค้าไม่ให้โดนฝน และให้สินค้าถึงมือผู้ซื้ออย่าปลอดภัย ลักษณะของการขนส่งที่ดี 1. มีความรวดเร็วและตรงต่อเวลา 2. ส่งสินถ้าถึงที่หมายอย่างปลอดภัย 3. มีการป้องกันการสูญเสียที่จะเกิดขึ้น 4. การแต่งกายของคนขับที่ถูกต้อง และมีความสุภาพเรียบร้อย มาดูกันครับว่าการแต่งการให้ถูกต้องในการจัดส่งของ ของ บริษัทสยามลวดเป็นอย่างไร การแต่งตัวของคนขับรถส่งสินค้า - สวมแว่นตานิรภัย - หมวกนิรภัยและคาดสายรัดคาง - ติดบัตรที่บริษัทออกให้ ตลอดเวลาที่อยู่ในพื้นที่ - สวมเสื้อสะท้อนแสง - สวมใส่รองเท้านิรภัยที่สภาพพร้อมใช้งาน
08-06-2022
เมื่อพูดถึง “ไวร์เมช (Wire Mesh)” หลาย ๆ คนได้ยินชื่อนี้แล้ว อาจจะสงสัยว่ามันคืออะไร ซึ่งคนส่วนใหญ่จะเคยเห็นและรู้จักกันในภาพลักษณ์ที่เป็นตะแกรงเหล็ก แบบแผ่น หรือเป็นม้วนใหญ่ ๆ ตามไซต์งานก่อสร้างต่าง ๆ ไวร์เมช (Wire Mesh)หรือ ตะแกรงเหล็กไวร์เมช ที่เรามักได้ยินกันบ่อยๆนั้น รู้หรือไม่ว่ามันคืออะไร ตะแกรงเหล็กไวร์เมช (Wire Mesh) คือ ตะแกรงเหล็กกล้าเชื่อมติดเสริมคอนกรีต ผลิตจากลวดเหล็กรีดเย็น (Cold Drawn Steel Wire) นำมา อาร์คเชื่อมติดกันด้วยไฟฟ้าทำให้จุดทุกจุดหลอมละลายเป็นเนื้อเดียวกัน มีขนาดเส้นลวดขนาดต่างๆตั้งแต่ 4 มม. - 12 มม. และระยะห่างของเส้นลวดหรือที่นิยมเรียกว่า @ มีหลายขนาด เช่น 10*10 ซม / 15*15 ซม. / 20*20 ซม. / 25*25 ซม. / 30* 30 ซม. 40*40 ซม. / 50*50 ซม. สามารถตัดเป็นแผงได้ตามความต้องการโดยไม่เสียเศษเหล็ก จะใช้แทนการผูกเหล็กเส้นธรรมดาทั่วไปเป็นอย่างดี ทำให้ประหยัดเวลา ประหยัดเงิน และแรงงานได้มาก และมีความสม่ำเสมอของตะแกรงที่แน่นอน อีกทั้งยังช่วยยึดเกาะคอนกรีตไม่ให้แตกร้าวง่าย ไวร์เมช จึงเป็นที่นิยมใช้กันอย่างแพร่หลายในอุตสาหกรรมการก่อสร้างนั่นเอง
30-08-2024
Why Choose SIW - Testing Service Center for PC Wire and PC Strand Testing?✔️Convenient, Fast, and Cost-Effective✔️ISO/IEC 17025 Certified by NATA (National Association of Testing Authorities, Australia)✔️Modern, High-Efficiency Equipment with Over 99.95% Accuracy✔️Compliant with Standards of Over 70 Countries, Including TIS, ASTM, JIS, and MoreService Information:1. Fatigue Testing Machine-Brand: Zwick Roell, Model: HA500-Testing Standards Supported: AS/NZS 4672.1, AS/NZS 4672.2, BS 5896, LNEC E 542, LNEC E 453, ISO 15630 Part 3, TIS 95-2540, TIS 420-2540-PC Wire: Maximum Load Capacity of 500 kN, Supports Sample -Diameters of 5 – 22 mm-PC Strand: Maximum Load Capacity of 500 kN, Supports Sample -Diameters of 5 – 22 mm-Deformed Bar: Maximum Load Capacity of 500 kN, Supports Sample Diameters of 5 – 40 mmRelaxation Testing Machine2. Testing Standards Supported: AS/NZS 4672.1, AS/NZS 4672.2, ASTM A416/A416M, ASTM A421/A421M, ASTM A881, BS 5896, ISO 15630-3, JIS G3536, TIS 95-2540, TIS 420-2540-PC Wire: Maximum Load Capacity of 300 kN, Supports Sample Diameters of 4 – 9 mm-PC Strand: Maximum Load Capacity of 500 kN, Supports Sample Diameters of 9.3 – 18.0 mm Contact Us: >>Click<<
04-12-2024
Concrete Roads vs. Asphalt Roads: Which is Better? Selecting the right material for road construction is a critical decision that influences performance, longevity, and overall cost. Concrete and asphalt are the two primary options, each with distinct advantages and limitations. The key is to choose the material that best aligns with the intended application and environmental conditions. Asphalt Roads Asphalt roads are known for their flexibility and smooth surface, offering a more comfortable driving experience. However, they are vulnerable to weather conditions, such as extreme heat or heavy rain, which accelerates deterioration. Typically, asphalt roads have an average lifespan of 10–15 years, making them suitable for general use and smaller projects. Advantages • Lower initial construction costs. • Quick construction time; roads can be used immediately after the asphalt is laid. • Simple and fast maintenance using resurfacing techniques (re-paving the road surface). Disadvantages • Faster degradation compared to concrete, particularly in areas with high temperatures or frequent flooding. • High maintenance costs due to the need for frequent repairs. Concrete Roads Concrete roads consist of a mixture of cement, stone, sand, and reinforcement materials such as wire mesh, which enhance strength and durability. With an average lifespan of 20–40 years, concrete roads are ideal for large-scale projects and infrastructure that must withstand heavy loads, such as highways, bridges, and industrial zones. Advantages • Superior strength and durability, capable of handling heavy loads effectively. • Stable and smooth surface, with reduced risk of subsidence over time. • Long-term cost-efficiency due to lower maintenance requirements. Disadvantages • Higher initial construction costs. • Longer construction times, as the concrete must cure and gain strength before use. • Complex and costly maintenance processes for repairs. Deciding between concrete and asphalt roads requires careful consideration of factors such as usage, budget, and environmental conditions. By aligning these factors with the project’s objectives, you can ensure the road meets its intended purpose effectively. Siam Industrial Wire offers premium-quality wire mesh steel grids tailored for concrete road and flooring applications. These products are manufactured in compliance with Thai Industrial Standards (TIS) and certified by the Thai Industrial Standards Institute (TISI). The offerings include TIS 737 for standard applications and TIS 926 for cane and rubber-specific uses, ensuring superior quality and performance. Wire Mesh : https://www.siw.co.th/th/product-detail/wire-mesh
08-06-2022
ที่เราๆท่านๆ รู้จักตะแกรงเหล็กกันดีอยู่แล้ว แต่ทราบหรือไม่ว่านอกจากตะแกรงเหล็ก ที่นำไปใช้ปูพื้นถนน หรืออาคารรวมถึงผนัง Precast แล้ว ตะแกรงเหล็ก ของสยามลวดเหล็ก ก็ยังมี ตะแกรงที่ชุบกัลวาไนซ์ ที่สามารถนำไปปูรอง ฉนวนกันความร้อนใต้หลังคาได้อีกด้วย ซึ่งทางสยามลวดเอง สามารถผลิตเป็นแผ่น ตามขนาดที่ลูกค้าต้องการแล้วนำไปวางใช้งานได้เลย ได้ทั้งความสะดวกสบาย และรวดเร็ว ในการทำงาน แบบนี้งานเสร็จเร็วแน่นอน
We are relentless in our pursuit for excellence in product quality and innovation. We take pride in being able to anticipate your needs and provide tailored solutions for each of your requirements. We strive to exceed expectations.